sâmbătă, 26 martie 2016

Cele mai frumoase 100 de zile de școală, 100 de fursecuri cu musli și ciocolată










Au trecut 100 de zile și din clasa a I-a!! Ne-am amintit cu drag de anul trecut, când am preparat primele 100 de fursecuri pentru a sărbători cele 100 de zile de școală din clasa pregătitoare. Așadar, anul acesta am repetat experiența, dar am făcut altă rețetă care ne-a plăcut tare mult și pe care a preparat-o mama de Crăciun: Fursecuri cu musli și ciocolată.


Ingrediente pentru o porție: 
450g făină,
150g musli cu ciocolată Vitalis, Dr.Oetker,
200g unt,
200g zahăr,
2 ouă,
1 plic praf de copt Dr.Oetker,
o linguriță scorțișoară Kotanyi,
sau o linguriță coajă de lămâie Kotanyi,
sau o păstaie de vanilie  Bourbon Kotanyi.


Mod de preparare:
 Am făcut trei porții de data această, să fim siguri că ne vor ieși mai mult de 100 de bucăți.
In prima porție am pus în plus o linguriță de scorțișoară, în a doua am adăugat o linguriță de coajă de lămâie și în a treia am răzuit o păstaie de vanilie, toate de la Kotanyi.
Doar sunt bucătar Kotanyi :-) Bine, patiser ;-)
In boluri era deja untul cu zahărul măcinat şi zahărul vanilat. Mama mi le-a pregătit pe toate ca să nu mă încurc :P

Mă văd?


 Să ne-apucăm de treabă!!


Cu o furculiță am amestecat untul cu zahărul ca să nu se stârnească praful, că eu sunt alergic, și apoi am folosit mixerul ca să-l amestec mai bine.



 Se încorporează pe rând câte un ou...stați așa să-l sparg...



 na, că l-am spart de tot...



apoi se amestecă până se încorporează în crema de unt.  Se adaugă musli cu ciocolată.




Se amestecă cu mixerul la viteză mică, până se încorporează toate ingredientele, dar nu prea mult, ca să nu se sfărâme prea tare cerealele.

Așa cum am amintit încă de la început, în prima porție am pus  o linguriță de scorțișoară de la Kotanyi.


în a doua am adăugat o linguriță de coajă de lămâie de la Kotanyi

 iar în a treia-mama a tăiat păstaia în două și a răzuit semințele de vanilie, tot de la Kotanyi





Am amestecat, pe urmă am cernut făina cu praful de copt în fiecare bol




Amestecăm până se încorporează și rezultă un aluat ușor de modelat.


Luăm cu lingura sau cu mâna bucăţi de aluat, le învârtim între palme până iese o biluță, apoi o aplatizăm până rezultă niște rondele.

Prima tavă de fursecuri e gata!!


Asta-i tava cu fursecuri în care am adăugat scorțișoară...cele mai bune au fost!!


 Am folosit vreo 5 tăvi diferite, într-o tavă au încăput și 15 dar si 24 de fursecuri, cred că de toate au fost 7-8 tăvi. Timpul de așteptare și timpul de lucru au depășit trei ore, hai să zicem patru. Nu, nu a fost ușor, dar eu cu mama am format o echipă și am reușit ;-)


 Le lăsăm 10-15 minunte la 180 de grade Celsius în cuptorul preîncălzit, apoi le scoatem şi le lăsăm la răcit. Le păstrăm în cutii metalice sau borcane cu capac etanş. Noi le-am dus la școală în cutii metalice.

După ce s-au răcit am înșiruit pe masă 100 de fursecuri!! Iată și plicurile de la Kotanyi cu care am parfumat și aromat fursecurile ;-)



Foarte crocante şi bune, nu s-au lăţit deloc la copt, nici nu au prea crescut cum m-aş fi aşteptat, iar noi  le-am ronţăit toată ziua ;-)



A fost și prezentarea de la școală, în dimineața imediat următoare:

 iar copiii de-abia au așteptat să mănânce fursecuri!! Toți au luat câte două-trei fursecuri și le-au înfulecat pe loc, iar la final, toată lumea a fost mulțumită ;-)




Încă un proiect minunat terminat cu bine, încă 100 de zile de școală terminate cu foarte bine ;-)

Niciun comentariu:

silverzone.ro - campanie 15%