marți, 15 mai 2012

Bucatar Real-Gasca cu sos de portocale si trigoane cu cartofi

Made by Liana
Bucatar real-” este prima competitie de blogging organizata de real,- Hypermarket si de un retailer din Romania, in general. Compania nu se afla insa la prima experienta de acest gen, sustinand inca din 2009, in calitate de sponsor, concursuri de blogging de prestigiu. Cei care doresc sa-si demonstreze creativitatea in bucatarie si in blogging se pot inscrie in concursul “Bucatar real,-” pana la 15 mai 2012 inclusiv. Detaliile privind inscrierea, premiile si regulamentul concursului sunt disponibile pe http://www.real-hypermarket.ro/pyroflam/concurs-bloguri. Pentru aceasta competitie am ales aceasta reteta deosebita pe care as fi gatit-o in Tava regtangulara mare.De exemplu, un vas Pyroflam® poate fi introdus în cuptor sau așezat direct pe flacară imediat ce l-ai scos din congelator. Fabricate in Franta, rezistente la temperaturi cuprinse intre -40°C si +800°C si cu 25 de ani garantie, vasele de gatit Pyroflam® din ceramica Vitro-Ceramica sunt perfecte pentru orice bucatarie.De asemenea sunt foarte usor de curatat datorita materialului special din care sunt produse. Initial rezultatul unor experimente realizate de NASA, vitroceramica a fost dezvoltata ulterior de Arc International pentru intrebuintarea in bucatarie si alaturi de nutrienti. Ingrediente pentru marinata: 500g carne de gasca(doua pulpe, doua aripi, tartita) 200ml vin rosu, sucul de la doua portocale, o frunza de dafin, cimbru, rozmarin, sare si piper.
Ingrediente pentru sosul de portocale: 100 ml vin alb, sucul de la o portocala, trei linguri cu apa, 1 lingura zahar brun, o cana supa de pui, sare si piper. Ingrediente pentru trigoane: un pachet foietaj(foi multe si subtiri), 1 ceapa mica, 300g cartofi, 300g ciuperci, condimente pt. cartofi, condimente pt. legume. Mod de preparare: Spalam bine carnea de gasca, o curatam, o tamponam cu prosoape absorbante si o punem in marinata pregatita astfel: se amesteca vinul cu sucul de portocala, cimbrul, rozmarinul, sarea si piperul si se acopera carnea de gasca. Daca mai e nevoie, mai turnati putin vin.
Am acoperit tava de yena cu folie alimentara si am dat la frigider peste noapte. A doua zi n-am facut decat sa scot tava din frigider, sa o las la temperatura camerei vreo doua ore, ca sa nu plesneasca vasul de yena de la trecerea brusca de la rece la cald, apoi am bagat-o in cuptorul preincalzit vreo doua ore la foc mic...si mai bine, dar doua ore era suficient.
Pentru trigoanele cu cartofi si ciuperci am spalat, curatat si pus la fiert cartofii taiati cubulete in apa cu sare. Cand s-au fiert, i-am scurs de apa si i-am lasat la racit. Ciupercile le-am spalat, curatat si tocat marunt,
apoi le-am tras in tigaie cu putin unt,
ceapa tocata la fel de marunt.
Am condimentat cu un amestec special de condimente un pic iute pentru legume, apoi am pus cartofii zdobiti usor cu furculita. Am condimentat cu un amestec special de condimente pentru cartofi si cand s-au intrepatruns aromele, am stins focul si am lasat sa se raceasca. Am scos pachetul de foietaj de la congelator si l-am lasat la temperatura camerei ca sa se dezghete. Am desfacut pachetul si am taiat trei fasii pe lungime. Am uns fasia cu putin ulei inainte de a pune umplutura. In capatul unei fasii, am pus umplutura sub forma de triunghi,
apoi am rulat o data-n stanga, o data-n dreapta si tot asa pana s-a terminat fasia si s-a format trigonul.Am procedat la fel cu toate foile si vreau sa va spun ca umplutura mi-a ajuns la fix, desi am mai invelit si cu doua foi deodata, nu numai cu una. Ca sa nu se usuce foile, acoperiti-le cu un prosop umed. Cand au fost gata toate, le-am uns cu unt topit si le-am dat la cuptor pe ambele parti,
pana cand s-au aurit frumos.
Pentru sosul de portocale, am pus apa in wokul incins, lingurita de zahar si am lasat sa se topeasca zaharul.
Apoi am turnat sucul de portocala,
vinul alb si supa de pui. Am lasat la foc mic pana ce s-a format un sos de o consistenta siropoasa
si de o culoare extraordinara, apoi am asezonat cu sare si piper. Asamblarea: Pe o farfurie intinsa asezam un trigon, ciocanelul de gasca pe care-l sprijinam de un alt trigon.
Turnam sos de portocala peste carne si presaram cateva fire subtiri de coaja de portocala.
Doamne...a fost demential! De-men-ti-al!! va jur!Chiar merita efortul!

Un comentariu:

Ramona Alina spunea...

Aratã profesionist, si gustu e pe mãsurã:)

silverzone.ro - campanie 15%