marți, 12 martie 2013

"Omizi" delicioase

Made by Liana&Tudor

 






-Mami, hai sa facem catelusi!!(Fursecuri Catelusi si cateluse). Te rooog-mi-a zis insistent Tudor, dupa ce aproape un an de zile nu am mai preparat nimic cu el, deoarece am descoperit ca e alergic la ...faina! Sa mor cand am aflat....asa ca da-i tratamente, da-i medicamente, pana cand starea lui s-a ameliorat, plus ca l-am tinut departe de bucatarie. Adica, ii dadeam sa manance doar in camera, nu mai avea ce cauta in bucatarie, iar sa fie ajutor de bucatar, nici vorba.
Cum perioada rea trecuse, tratamentul se terminase, numai bine a venit propunerea din partea Kotanyi de a gati impreuna cu fiul meu o reteta pentru copii. Sortul si boneta Kotanyi rosii ca focul, primite in dar,




  i-au venit atat de bine lui Tudor, incat am intrat hotarati in bucatarie. Astfel incat, ne-am suflecat manecile si ne-am pus pe treaba. Am gasit si o reteta haioasa care ne-a cazut cu tronc: "Omizi" delicioase..hi,hi,hi


 Aceasta este cea de-a treia reteta prezentata in newsletterul Kotanyi pe luna februarie.
Multumim frumos, Kotanyi Romania!


 Pentru mai multe detalii, accesati blogul lui mami, Pe masa din bucatarie. Multumim! :*




Ingrediente:

Pentru aluat:

200ml lapte,
60g unt,
500g faina,
1 plic drojdie uscata,
30g zahar,
1 plic zahar vanilat,
1 lingura coaja de lamaie Kotanyi,
½ lingura sare,
1 ou,
1 albus de ou,
100g stafide.


Pentru uns:
un galbenus,
o lingura de lapte,
16 stafide.

Mod de preparare:

1.Incalzeste laptele intr-o oala si topeste untul in acesta. 

2. Cerne faina





 si amestec-o cu drojdia  uscata






3. Adauga o  lingurita cu coaja de lamaie Kotanyi...asta daca reusiti sa rupeti plicul :P Eu am reusit, e foarte usor!


Si presarati coaja de lamaie peste faina...ups, am scapat cam mult


Sa-l tin asa? Bine, bine...zambesc, zambesc


rasneste putina sare din solnita Kotanyi...bai, da' ce greuuu se-nvarteee...uff



 sparge oul.....aaaa, m-am murdarit pe maini!!!




 si amesteca-le cu laptele si untul  cu ajutorul unui mixer la viteza mica sau cu mana, apoi timp de 5 minute la viteza mare pentru  a le omogeniza....mama s-a ocupat de treaba asta :P

 4. Acopera recipientul si lasa compozitia la crescut, la loc cald.L-am lasat aproape o ora.



 Intre timp, preincalzeste cuptorul.

5. Framanta putin aluatul. 

6. Adauga stafidele si mai framanta putin. 

7. Formeaza un rulou din aluat si taie-l in 8 bucati.

8.  Imparte apoi fiecare bucata in 5 bucati mai mici. Formeaza bile din cele 5 bucati mici si aseaza-le strans una langa alta formand o omida



 Prietenii lui mami de pe facebook, nu au ghicit ce fac...ha!





Na-na-na-na-na-nah!!



O omida! Mare lucru :P Si i-am pus si ochii de stafide...





9. Pune-le pe toate in tava. Amesteca galbenusul cu laptele si unge cu ajutorul unei pensule suprafata omizilor.



10.  Si gata de introdus la cuptor! Introdu tava in cuptor la 180 de grade si coace cca 25 de minute.



Si ultima omida si cea mai mare


Siiiii...gata coapta!!! Tava era deja rece, credeti-ma ;-)


Am dat-o repede cu miere lichida


 apoi am presarat niste ciocolata din rasnita Kotanyi ca sa fie asa mai...paroase..hi,hi...bai, da' ce greu se-nvarte rasnita astaaa, uff!



Si-acum, gata! Pot sa mananc linistit, te rog??



Mmm, e chiar delicioasa!!



Omida uriasa!!




 A fost mancata toata-toata! :D
De-li-cioa-sa!!


3 comentarii:

Ghiocel07 spunea...

Foarte frumoase omizile astea dulci :)Felicitari Tudor!

Daniela Addario spunea...

Frumoasa omida, dar bucatarul sef, domnisorul Tudor e un scump, as renunta la o bucata de omida, daca as avea un obrajor bucalat de muscat.

Marilena Uldry spunea...

Tudor sunt foarte màndrà de tine.....i-ti trimit milioane de pupici dulci ....omizile tale aratà bestial...voi face si eu cu fiul meu càt de curànd......<3

silverzone.ro - campanie 15%